Sunday 20 August 2017

Forex Last Balikbayan Box Recensioner


Vårt gods har över 16 års erfarenhet inom balikbayanindustrin. Vårt uppdrag är att ge den filippinska gemenskapen yttersta värde för sina fraktbehov. Vi strävar efter att ge en Premier Door till Door Balikbayan Box service. Engagerade till excellens och kundnöjdhet. Vår rekord talar om vad vi kan göra för den filippinska gemenskapen i Storbritannien. Förtrogen och bevisad - Sedan vi startade i Storbritannien i augusti 1999 har vi nu skickat över 100 000 balikbayanlådor. Kontakta oss Kontakta oss Vår leverans Armby patofgold23 TRUSTWORTHY Om du planerar att skicka en balikayanlåda till din familj hemma, rekommenderar jag starkt Forex Balikbayan Box service. Det har varit i branschen så länge att det hade fått ett mycket gott rykte för sina kunder genom att tillhandahålla snabb, kvalitativ och tillfredsställande service. Till förmån för dem som inte är bekanta med termen Balikbayan Box (de flesta filippinjer med släktingar utomlands) är det en kartonglåda, ett stort paket, du kan göra saker med personliga saker, toalettartiklar, mat, leksaker, allting en utomeuropeisk filippinska vill ha sina nära och kära på Filippinerna genom speditörer. När jag var i klassskola skickar min mamma från Kalifornien oss saker via Forex. Under många år började många speditörer göra samma sak och erbjöd lägre priser och lovade snabbare leveranser, men min mamma skickar oss fortfarande saker genom Forex. När jag gick till min mamma i CA förra sommaren handlade jag så mycket för barnen och var tvungen att få alla saker i min lista coz alla hemma vill ha något i synnerhet. Jag började oroa mig för hur mycket jag ska betala flygbolagen för mitt överskridande bagage. Så när jag var redo att gå hem och började packa, visste jag att jag kunde ta hem allt, annars skulle jag behöva betala mycket pengar för överskott. Så jag stoppade resten av mina saker i en Forex Box. Jag sak gick överens med boxen såg ut som att den skulle kasta upp. Jag var tvungen att klättra på den och hoppa på den för att få allt på en låda. Jag ringde Forex-kontoret för att få lådan hämtad (du kan söka efter närmaste Forex-kontoret i ditt område, skriv bara forexworld i din söksida) och de kom i tid. Så lådan hämtades den 4 juni. Jag höll kvittot och loggade på internet varje vecka eller så för att spåra var mina saker är. Jag tänkte på att få dem i slutet av juli. Men den 6 juli var min låda levererad säkert, som jag har packat det, mitt i dörren. Jag bor i Mindanao, Filippinerna men det tog dem så snabbt att få min låda här, hur mycket mer om din familj bor i Luzon. Det är den enda Balikbayan Box-leveransservice som jag skulle rekommendera till mina vänner. Med läppstiftsladdlar TRUSTWORTHY Om du är som jag som har älsklingar på Filippinerna, då tänker du förmodligen att skicka dem på speciella helgdagar eller bara ut ur det blå. Jag använder Forex Cargo Inc. I nästan 3 år har jag aldrig haft konflikter med mina sändningar. Det är därför jag fördömer denna lasttjänst. För en har Forex Cargo varit i affärer i mer än 20 år. Det har tjänat filippinjer över hela världen och håller oss alla i kontakt genom att leverera frukterna av vårt arbete hemma till våra överordnade. Det finns Forex Cargo i nästan alla stater i Amerika. Jag brukade bo i Virginia och nu bor jag i Michigan, jag har fått Forex-tjänster i båda staterna. Men Forex fungerar inte ensam i USA. De har också filialer i andra asiatiska länder, Europa, Australien och Kanada. Jag har alltid varit glad att utnyttja sina tjänster eftersom jag kan skicka sändningar på alla platser i Filippinerna. Det spelar ingen roll om it8217s är en provinsiell plats eller it8217s Metro Manila-området. Allt är så enkelt, inga komplicerade procedurer.1.) Jag kallar oftast min Forex-agent och har honom leverera lådorna på min plats. Jag får det gratis. Men om jag har bråttom, finns lådorna även i min närmaste orientaliska butik men de säljs för 5 till 7. 2.) Nästa steg är att fylla i dessa lådor med gåva och objekt som jag tänker skicka. Vanligtvis skulle min låda innehålla både nya och gamla kläder, skor, handdukar, filtar, konserver, kaffe, choklad, tvål, parfymer, schampon, tandkräm, plånböcker, massor av leksaker och ibland elektronik (om jag kan packa det med så mycket kuddar, annars är jag freaked out det kan bryta). Så du kan bara föreställa dig hur många lådor jag fyller varje år. Jag brukar. gå för fyra lådor i genomsnitt. Jag antar att det bara är mitt sätt att dela ett stycke Amerika till mina kära i Filippinerna.3.) När mina lådor är fyllda och förseglade, ringer jag min agent tillbaka och schemalägger ett bekvämt datum och tidpunkt för hämtning. Jag måste alltid vara runt när det händer eftersom det finns pappersarbeten att fylla i och naturligtvis måste tjänsten betalas. Jag måste lovorda hur flexibla Forex-agenterna är. De kan göra pick ups på natten och på helgerna. Och de är artiga och vänliga. De har alltid varit i tid med sin lovade hämtningstid. 4.) De laddar upp mina lådor i sin van och resten är upp till dem. 5.) De ger mig ett spårningsnummer så jag kan kontrollera statusen för min försändelse på deras hemsida. Det enda jag behöver göra är att vänta 45 till 60 dagar för att höra 8220 då du8221 och 8220vi älskade det8221 från min mamma, pappa, systrar, bröder och mormor. Glädjen som de har när de får det här paketet är helt enkelt ovärderligt. Att ha det levererat utan krångel är en annan mindre huvudvärk från min sida. Jag kommer att fortsätta använda Forex-tjänster och förhoppningsvis kvaliteten på de tjänster de tillhandahåller och priset på varje försändelse ändras inte. Du måste notera att när du skickar lådor via Forex finns det ingen viktbegränsning så länge den passar låda, du är bra. För närvarande är priset jag betalar 90 kr per lådan. Jag har också nyligen upptäckt att om du inte har tid att fylla i en låda, erbjuder de också att skicka förfyllda lådor. (allt på deras hemsida). Så om du är en filippinsk där ute och tänker på sätt att skicka gåvor till dina nära och kära hemma, är det en Cargo 038 fraktservice som är värd att checka. 4 fler lastförare svartlistade på grund av olevererade balikbayanlådor MANILA - Institutionen för handel och industri - Philippine Shippers Bureau (DTI-PSB) har lagt till ytterligare fyra lastlastare i sin lista över erringföretag som är föremål för klagomål på olevererade balikbayanlådor. I sin 8 februari rådgivande. DTI-PSB varnade filippinärer i Storbritannien mot att göra affärer med Manila Forwarder UK medan de i Förenade Arabemiraten varnade mot 7 Seas Marine Cargo. Byrån sade att de filippinska agenterna för dessa två utländska lastkonsolidatorer undersöks på grund av att saknas paket. Manila Forwarder UK och 7 Seas Marine Cargo gick med i de 36 tidigare svartlistade utländska huvudmännen, enligt följande: Dausan International Forwarder (Australien), Dreamsworld Travel Tourism och Cargo Co W. L.L. (Bahrain), Filippinsk-Service (Tyskland), Ford Cargo International (Hong Kong), Maharlika Enterprise Cargo Services (Irland), SCRL Cargo (Irland), Jet Express Cargo (Italien), Natasha Express Cargo Services International Cargo (Kuwait), Filippinska Cargo International (Kuwait), Filippinska Cargo International (Kuwait), Bayanihan Express (Malaysia), Cargo Net Worldwide Services tidigare FAL-World Express Cargo (Saudiarabien), Fil Asia Cargo Forwarders Filippinerna (Saudiarabien ), Global Cargo (Saudiarabien), North and South Express Cargo (Saudiarabien), Sir Cargo Forwarders (Saudiarabien), WRJ Freight Forwarders En division av Al-Zagel Cargo (Saudiarabien), Hagibis Express Pte Ltd (Singapore) Maru Cargo Logistics (s) LLP (Singapore), Al Rodah Marine Cargo (Förenade Arabemiraten), Cityline Cargo (Förenade Arabemiraten), Dagupan Cargo Packaging Services (Förenade Arabemiraten), Express Link Cargo Services Express (Förenade Arabemiraten), Philand Ynterlink Ltd (Förenade kungariket), AAA Cargo Express Inc (USA), ABS-CBN Star Kargo (USA), Aerosend (USA), Associated Consolidations Express ACE Cargo (USA), FRS Philippine Freight Services Inc Inc (USA), REN International (USA), Shipping Express (USA), South Atlantic Cargo (USA) och Star Xpress Forwarders (USA). DTI-PSB sa att ERG Express Forwarding fanns i listan över oaccrediterade speditionsföretag som utfärdades formella avgifter. De 32 andra oaccrediterade lokala lastfordonarna är: ABS-CBN Global Cargo Corp, Aerosend, Associated Consolidation Express (ACE), D EEC Speditör och Logistik, Dausan International Speditör, Diaz Cargo Services, FACF Paketleverans, FRS Philippine Freight Services Inc, Forex Cargo Philippines Inc, Gen Ex Cargo, Internationell Speditör, JJ Transglobal Brokerage, JAR Speditörer, Jonar Cargo, Joseph Glenn L. Galo, MME CargoForwarder, Mail Plus Cargo Carriers, Manila Broker, Maru Cargo Logistics Philippines, Nets and Knicks Logistics Corp, Pacific Logistics International Cargo, Pentfast, RDN Marknadsföring och Speditör, REN International Services, Rodah Cargo Manila, RM Cargo Services, Sir2Go Speditörer, South Atlantic Cargo Inc, Filippinsk Cargo International, VCG Customs Brokerage, VGB Villamayor Logistics Inc och Yasasa International Cargo Services Filippinerna. Manilafowarder Phil. Inc ingick under tiden Monark Customs Brokerage Corp och RRG Freight Services i listan över ackrediterade speditörer som har utfärdats visar orsak order av DTI-PSB på grund av balikbayan box klagomål. D Winner Logistics Philippines Inc förblir i svartlistan eftersom den förlorade sin ackreditering efter vissa överträdelser av reglerna för spedition enligt PSB: s administrativa order nr. 6. DTI-PSB hade redan godkänt tre lastfordonsservicefilister i Dubai till justitieministeriet (DOJ) för utredning om möjlig estafa. Byrån sade att det har fått ett 22 januari brev från DOJ som kräver inlämning av avtalshandlingar från klagande. Per den 31 januari finns det 155 ackrediterade inhemska speditörer samt 594 registrerade icke-fartygsoperatörer och internationella speditörer.

No comments:

Post a Comment